מאפה תפוחים עם בצק עלים דק ופריך

אם חשקה נפשכם במאפה משגע, כזה שירשים את כל מי שיטעם (ויראה) אותו, ובעיקר שימלא את הבית בריח משכר של תפוחים וקינמון, הגעתם למקום הנכון.

 

מצרכים

400 גרם בצק עלים על בסיס חמאה

5 תפוחים אדומים

100 גרם חמאה

חצי כוס סוכר

כפית תמצית וניל

 

איך מכינים

  1. לא קולפים את התפוחים. חוצים אותם לאורכם, מסירים עם כפית פריזאית את ליבת החרצנים. פורסים כל מחצית תפוח לרוחבה, לפרוסות דקות ככל האפשר (מנדולינה תעשה פה עבודה נהדרת) ושמים בקערה רחבה.
  2. ממיסים את החמאה ומערבבים אליה את הווניל. יוצקים את החמאה המומסת לכלי עם התפוחים ומערבבים בעדינות ככה שכל התפוחים יהיו מצופים יפה בחמאה.
  3. פורשים את יריעת הבצק ומניחים אותה על מגש מרופד נייר אפייה ומכניסים למקפיא לעשר דקות לייצוב הבצק. מוציאים את הבצק מהמקפיא ומניחים אותו על תבנית תנור מרופדת נייר אפיה. מניחים על הבצק עוד נייר אפיה, ועליו עוד תבנית תנור ככה שיריעת הבצק דחוסה בין שתי התבניות.
  4. אופים בחום של 170 מעלות למשך 15-20 דקות. שימו לב, הרימו רגע את התבנית העליונה מעל הבצק והציצו לראות את צבעו. הוא צריך להיות זהוב בהיר, כאילו 70 אחוז מוכן. אם זה המצב, מוציאים את התבניות מהתנור, מורידים את התבנית והנייר העליונים ומחכים כמה דקות.
  5. מסדרים את התפוחים על יריעת הבצק בצורה נאה. מסדרים שורה ראשונה כשפרוסות התפוחים חופפות זו לזו, די בצפיפות, כמו רעפים. אחר כך מסדרים עוד שורת תפוחים באותה צורה בדיוק, אבל השורה עצמה צריכה להיות חופפת מעט לזו שמעליה. ככה עושים, לאט ובסבלנות עד שכל הבצק מלא ב"שטיח" של "רעפי תפוחים"
  6. מורחים את שטיח התפוחים בעוד חמאה מומסת (זו שנשארה בכלי) ומפזרים מעל שכבה דקה של סוכר.
  7. מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות לאפיה נוספת של כ-15-20 דקות עד שהתפוחים מקורמלים מעל והבצק שחום יפה, אפילו חרוך מעט בשוליו.

הצטרפו לשיחה

  1. הי,
    בעוגת רעפי התפוחים על בצק עלים, האפיה של. בצק בים שתי תבניות.

    אם כך. איך מקבלים את השוליים היפים, כמו בתמונה?

    רוצה מאוד לאפות את העוגה הזאת ואשמח להבהרה.

  2. האפיה בין 2 תבניות היא ליצירת קלתית. אחכ אופים עוד עם התפוחים ואז זה מזהיב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close