"אגרול" אפוי עם בשר טחון

מדובר, בעצם, במאפי בשר טחון, פריכים וסופר טעימים. הם מזכירים אגרולים בצורת הגלגול שלהם ולפיכך נטלתי לעצמי דרור לכנותם כך. אפשר אפילו לומר שמדובר באגרולים "ים תיכוניים", עם צנוברים וטחינה. קראו להם איך שתרצו, בעיניי הם כיפיים נורא. מהמתכון הזה מתקבלים שישה רולים טעימים, פריכים ושזופים.

הכנתם? תייגו אותי באינסטגרם.

 

מצרכים (ל-6 יחידות)

4 דפי בצק פילו מופשרים

שמן זית למריחה

חצי כוס פירורי לחם

 

למילוי

4 כפות שמן

1 בצל קצוץ דק

חצי קילו בשר טחון

2 שיני שום קצוצות

חצי פלפל ירוק חריף קצוץ דק

חצי כוס כוסברה קצוצה

מלח, פלפל גרוס

רבע כוס צנוברים קלויים

 

איך מכינים

  1. מחממים את השמן במחבת. כשהוא חם מטגנים את השום, הבצל והפלפל החריף כשתי דקות. מוסיפים את הבשר, המלח והפלפל ומטגנים תוך עירבוב עד שהבשר שחום מאד. מכבים את האש, מוסיפים את הכוסברה והצנוברים, מערבבים ומקררים לגמרי. זה חשוב מאוד.
  2. לוקחים את ארבע יריעות הבצק. כל יריעה חותכים לרוחבה לשלושה מלבנים. מתקבלים לנו 12 מלבנים, וכל רול יהיה מורכב משני מלבנים כך שיתקבלו לנו שישה רולים בסוף. מורחים את כל המלבנים בשמן זית ומפזרים על שישה מהם שכבה דקה של פירורי לחם. על כל דף עם פירורי לחם, מניחים דף מרוח בשמן, ללא פירורי לחם. יש לנו כעת ששה מלבנים כפולים.
  3. מחלקים את המילוי הקר לששה חלקים שווים. מניחים בקצה של כל מלבן תלולית של המילוי, מקפלים שוליים דקים משני הצדדים ומגלגלים את דפי הבצק על המילוי לגליל מהודק ויפה.
  4. מניחים על תבנית מרופדת נייר אפיה. מורחים את פני המאפים בשמן זית ואופים בחום של 170 מעלות כ-40 דקות עד שהבצק שחום יפה.
  5. מגישים עם טחינה.

 

ואם במאפי בשר טחון עסקינן, נסו גם את הכנאפה היפהפיה הזו:

כנאפה בשר טחון: גרסה מלוחה ומהממת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close