קרם קרמל קלאסי, קלי קלות

יש אנשים שמעיזים לומר שקרם קרמל הוא קינוח מיושן. שיגידו. בעיניי מדובר בקינוח פלאי במיוחד. מעבר לטעם הוונילי העדין והשמיימי שלו, מדובר בקינוח שכולו על טהרת המרקם, וצריך להגיע איתו לרמת דיוק ספציפית מאוד. ווניל, מרקם, רמת דיוק שמתאימה לאובססיבים: מה הפלא שאני מת עליו?

אז אם קינוח בעל מרקם רך, רוטט כמעט, שלא דורש שום לעיסה ופשוט נמס מעצמו בפה נשמע לכם אטרקטיבי, אתם במקום הנכון. תתפלאו לגלות כמה קל להכין אותו. צריך רק לדייק בהכנתו והעונג כולו שלכם.

 

הכנתם? תייגו אותי באינסטגרם.

 

קרם קרמל קלאסי

מצרכים

לקרמל

100 גרם סוכר (חצי כוס)

4 כפות מים

 

לקרם

6 ביצים

100 גרם סוכר (חצי כוס)

650 מיליליטר חלב (2 כוסות ועוד 4\3 כוס)

2 כפיות תמצית וניל (או שני מקלות וניל טריים, חצויים לאורכם)

 

איך מכינים

  1. מתחילים בקרמל:
  2. שמים את הסוכר והמים במחבת קטנה ומבשלים על להבה בינונית עד שמתקבל קרמל חום שקוף. מוסיפים מיד 2 כפות מים למחבת ומכסים. מחכים דקה. יוצקים אותו מיד לתבנית מאורכת (אינגליש קייק).
  3. מכינים את הקרם:
  4. טורפים בעדינות את הביצים והסוכר. לא טורפים במרץ לכדי הקצפה, אלא בעדינות רק כדי שהסוכר יימס והתערובת תהייה חלקה ונטול בועות. לא תפוחה ולא בהירה.
  5. בעניין הוניל: הכי טוב שני מקלות וניל חצויים שבעזרת סכין קטנה מגרדים את הגרגרים שלהם אל תוך החלב. אם אין, גם תמצית או מחית וניל יעשו פה עבודה טובה.
  6. שמים את החלב בסיר קטן ומוסיפים אליו את הווניל הנבחר. מבשלים אותם יחד עד לסף רתיחה.
  7. יוצקים רבע מכמות החלב החם לתערובת הביצים וטורפים. מוסיפים עוד רבע וטורפים ואז מוסיפים את כל שאר החלב וטורפים לתערובת אחידה.
  8. שמים את הכלי המאורך עם הקרמל בתבנית גדולה. יוצקים בעדינות את תערובת הקרם אל הכלי עם הקרמל. מכסים את התבנית המאורכת בנייר כסף.
  9. מוסיפים מים רותחים אל התבנית הגדולה, ככה שיגיעו עד למחצית גובה התבנית המאורכת. מכניסים את כל הכבודה לתנור שחומם מראש לחום של 150 מעלות למשך 50 דקות בדיוק.
  10. בשלב הזה הקרם קצת רוטט וככה בדיוק הוא צריך להיות. משאירים את התבנית להתקרר לגמרי ורק אז מכניסים למקרר שיתקרר.
  11. לפני ההגשה:
  12. מסירים את נייר הכסף, מניחים כלי שטוח מאורך על פתח התבנית והופכים בזהירות. מקישים קלות כדי שהקרם יצנח אל הכלי. זה רגע נהדר בו הקרם משתחרר מהתבנית ואשד של קרמל זהוב ונוזלי ניגר מגג הקרם אל השוליים ומשם לצלחת.
  13. פורסים ממנו פרוסות, מחלקים ולא שוכחים לצקת מלוא הכף גם מהקרמל הנוזלי.
  14. בעיני זה קינוח מושלם כמו שהוא, בלי שום תוספות מיותרות (אוקיי, אפשר קצת קצפת לא ממותקת מעל כל פרוסה, ודי).

והנה עוד קינוח שיש הקוראים לו "מיושן", וגם עליו אני מת:

רולדה שוקולד ואספרסו, ולא בגלל הנוסטלגיה

הצטרפו לשיחה

  1. Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was really informative. Your website is useful. Thanks for sharing!

  2. Really enjoyed this post.Really thank you! Keep writing. makaberzux

  3. Really enjoyed this post.Really thank you! Keep writing. makaberzux

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close