וריאציה על שניצל

ובכן, היום כבר ברור ששניצל הוא המאכל הפופולארי ביותר בקרב העם היושב בציון. תנו לנו חזה עוף מצופה בתערובת פירורית זהובה, פריכה וחמה (פירה נימוח ליד יתקבל בברכה) ואנחנו מאושרים, ולא משנה מאיזו עדה אנחנו. אפילו אמי, זכרה לברכה, שבישלה אך ורק אוכל בוכארי כל ימיה, הייתה חורגת מדי פעם ממנהגה ומכינה שניצל (מצופה בקמח ולא בפירורי לחם).

ויש כמובן סוגייה הרת גורל בנושא: "שניצל דק או עבה" (זו השאלה). והציבור נחלק לשניים בעניין. בעוד שחלק גורסים שעל השניצל להיות דקיק של ממש, מנגד יש הטוענים שאין שום טעם בדבר ועל השניצל להיות עבה.

אני באופן אישי אוהב את השניצל שלי עבה. גם את הציפוי אני אוהב עבה, בתנאי שאכן יהיה חם, זהוב ופריך כנדרש. אבל היי, אם שניצל דקיק עושה לכם את זה, לכו על זה, העיקר שאתם נהנים.

וזה הולך ככה: טובלים את הפרוסה בקמח ואחר כך בביצה טרופה. תפקידו של הקמח הוא לעזור לביצה להיצמד יפה ובאופן אחיד לפרוסה. רק בסוף טובלים בפירורי הלחם שמצידם, נדבקים לביצה. שימו את החומרים בסדר הנכון ליד המחבת שעל הכיריים: הכי קרוב לכיריים יהיה כלי רחב עם פירורי הלחם, לידו הכלי הרחב עם הביצים הטרופות, לידו צלחת הקמח ולידה חזות העוף. מצידה השני של המחבת, בסוף "פס הייצור" של השניצל, שימו כלי רחב ועליו שכבה כפולה של נייר מגבת, עליו יונחו בהמשך השניצלים המוכנים.

ועבדו עם מלקחיים. אוחזים בקצה הפרוסה עם המלקחיים, טובלים בקמח, בביצה, בפירורי הלחם, בכל פעם משני הצדדים ומכניסים היישר למחבת לטיגון בחום בינוני של כשלוש-ארבע דקות מכל צד עד שמתקבל הצבע הנכסף של זהוב שחום עמוק ומשכנע.

ובעניין פירורי הלחם. ובכן, יש את פירורי הלחם המוכרים והאהובים ויש את ה"פנקו", פירורי הלחם היפניים (שאינם עשויים מלחם מרוסק, אלא מיוצרים מלכתחילה כפירורים) והם גדולים יותר, אווריריים יותר ובסיכומו של דבר נותנים תוצאה עבה ופריכה יותר. האיטלקים מוסיפים לתערובת הפירורית גם גבינת פרמז'ן מגורדת דק.

 

שניצל חזה עוף עם שום, חרדל ועשבי תיבול

במתכון הזה הקמח מיותר שכן החרדל והתבלינים משמשים "דבק" לביצה.

אתם מוזמנים לנסות את המתכון הזה גם עם "סטייק פרגיות".

 

מצרכים

6 שניצלים של חזה עוף

2 ביצים טרופות

כ-2\1 1 כוסות פירורי לחם או פנקו

שמן לטיגון

 

לתיבול:

2 כפות חרדל דיז'ון חלק

2 כפות עלי תימין קצוצים

2 כפות עלי רוזמרין קצוצות דק

6 עלי מרווה קצוצים דק

חצי כוס פטרוזיליה קצוצה דק

כף קליפת לימון מגורדת

מלח, פלפל שחור גרוס

 

איך מכינים

  1. ממליחים ומפלפלים את חזות העוף.
  2. קוצצים את התבלינים הירוקים ומערבבים עם קליפת הלימון.
  3. מורחים את חזות העוף בחרדל משני הצדדים ומפזרים עליהם את תערובת התבלינים ומהדקים.
  4. טובלים בביצה הטרופה ובפירורי הלחם.
  5. שמים במחבת שמן בגובה של כסנטימטר וכשהוא חם דיו, מטגנים את השניצל כמה דקות משני הצדדים עד שהוא זהוב עמוק.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close
Close